Popular Posts

Saturday, July 14, 2007

CERITA ORANG POLITIK 8


ALKISAH DI SELANGOR..

Marah benar MB Selangor Datuk Seri Dr.Khir Toyo.Minggu lalu kisah pemberian pingat kepada pegawai kerajaan Selangor.Pembohongan terancang,katanya.Tak buat kerjapun dapat pingat..ikut giliran kata orang Selangor.Pingat dah banyak sangat ditempah kut..bagi-bagilah sesama "kroni"..Memang betul kata MB itu.Kalau pergi ke pejabat kerajaan, kita mesti ambil cuti sehari.Selalu pegawai "outstation" atau "meeting".Kita datang jam 8 pagipun,selalu begitu..di pejabat Tanah,Daerah ke..semua sama.SUK?..depa ni lupa siapa bayar gaji agaknya..duit cukai yang kita bayar tulah..sikap begini memang patut ditegur..pun dapat pingat..malulah sikit..
Lagi kisah MB Selangor...pasal pecah tanah dan rasmi web portal..Dr.Khir kata tak mau layan jemputan begitu..lepas pecah tanah,rakyat datang ke Bukit Melawati mengadu pemaju hilang..begitu juga web portal,lepas rasmi tak update..macam-macam lagilah..
Lepas ni apa pula.?.

1 comment:

Nordin Sulaiman said...

Yunus,

Cakap Khir Toyo tu ada juga kebenarannya walaupun tak semua. hang yang berkhidmat di jabatan kerajaan takkan tak tahu. Ada yang dapat sekadar nak pencen. Kata bos, bagilah, imbuhan kat dia...tak lama lagi nak pencen. Habis camno?